vizitand Dubai (ziua 1 si 2)

Anul acesta aveam trei destinatii pe wishlist: Dubai, New York sau o insula exotica. Am vrut prin ianuarie sa plecam in Maldive, dar din pacate tantarul zika ne-a cam speriat, asa ca am lasat-o pentru la anu si ne-am reorientat spre Dubai. Imi doream de foarte mult timp sa vad Dubaiul, mai ales ca fusesem si in Qatar, o alta tara din Emiratele Arabe Unite de care am ramas foarte impresionata.

Am facut cam 13 ore pe drum, am plecat la ora 7 dimineata spre aeroport si la ora 9 seara (10 p.m ora dubaiului) eram in camera de hotel. Am zburat din Budapesta, cu Wizair, iar zborul a durat 6 ore. Credeam ca va fi foarte obositor, dar timpul a trecut destul de repede si Raian a fost foarte cuminte. Ne-am cazat la Intercontinental Dubai Festival, un hotel absolut superb, a caror servicii au fost impecabile. Am optat si pentru mic dejun, si a fost o alegere foarte inteleapta pentru ca era extrem de variat, aveau inclusiv sushi sau mancare chinezeasca.

In prima zi am vizitat doar un muzeu si turnul Burj Khalifa, dar a fost o zi extrem de epuizanta. Muzeul m-a impresionat enorm pentru ca prezenta modul in care traiau cetatenii Dubaiului acum 50 de ani. Nu-mi venea sa cred in ce conditii precare isi duceau viacul, iar acum traiesc in vile luxoase si conduc boliduri de sute de mii de euro. Este un exemplu clar al faptului ca nu sti niciodata ce-ti rezerva viata. Mai jos sunt cateva poze facute in muzeu:

asa arata o bucatarie tipica in Dubai, acu 40-50 ani, perioada in care bunica mea avea deja casa cu etaj si o soba in toata regula

coliba in care traiau cetatenii Dubaiului inainte sa inceapa sa ploua cu bani

reproducerea unui magazin de tesaturi

De la muzeu am posnit spre Burj Khalifa, cea mai inalta constructuie din lume (829,8m), cladire pe care s-au filamt si cateva cadre din filmul Mission Impossible . Am luat metroul pana acolo si ne-am dat seama ca nu e foarte rentabil, asa ca a fost singura calatorie cu metroul pe care am facut-o. In rest am apelat la taxi, care era mult mai ok ca si pret mai ales ca eram doua familii si imparteam costul. Taxiurile galbene apartin statului, iar taximetristii au salar fix, asadar nu au nici un interes sa-ti lungeasca traseul pentru a plati mai mult, asa cum se intampla in alte orase, inclusiv la noi.

Intrarea la Burj Khalifa se face din Mall Dubai, iar mall-ul comunica cu statia de metrou printr-un tub super lung, asadar nu am fost nevoiti sa umblam prin soare. In Burj Khalifa am urcat pana la etajul 125 (pretul biletului ii cam 100 $ si 200$ pana in varf – cam exagerat zic eu), dar Raian era deja obosit si foarte agitat pentru ca a trebuit sa asteptam destul de mult la coada, asadar nu m-am bucurat deloc de priveliste. Ma apucase si o durere groaznica de cap si nu mai aveam rabdare deloc. Deja ma gandeam ca a fost o idee proasta sa-l aducem pe Raian cu noi pentru ca nu era deloc interesat de ce se petrece in jurul lui. Vroiam doar sa ajung odata in camera de hoel sa ma intind in pat. Problema e ca ne-a mai luat aproape 2 ore pana sa coboram, din cauza cozii imense de la lifturi. Partea buna e ca se intunecase si am putut sa vedem de la inaltime spectacolul fantanilor din fata Mall Dubai. Sunt absolut superbe!

raian era epuizat

vedere din Burj Khalifa

tinuta din prima zi

In ziua a doua am hotarat ca nu mai merge asa, si ne-am hotarat sa facem totul cat mai usor pentru copii. Am inchiriat asadar un taxi minivan pentru 6 ore care ne-a costat cam 550 lei, pret super ok zic eu pentru ca ne-ar fi costat dublu sau chiar triplu daca am fi optat pentru busurile acelea descoperite, speciale pentru turisti. Asadar taximetristu ne-a plimbat peste tot si ne astepta pana faceam poze sau vizitam. A fost o zi foarte relaxanta si s-au simtit si copiii foarte bine, mai ales ca am facut si o oprire de o ora la mare.

Jumeirah Mosque

atlantis hotel dubai

Atlantis Hotel

Dubai Marina

vedere spre Dubai Marina

portul din Dubai Marina

Share my post on:

3 thoughts on “vizitand Dubai (ziua 1 si 2)

1. Rodica says:

Un lucru e clar, trebuie sa fii pregătit pentru ca nu e un oraș ieftin, dar care merita totuși. Foarte frumos descris, sunt curioasa de restul zilelor 🙂